Skrivet av: Sven Wennerström | 9 september, 2013

Klubbdag på Sturup

DSC_8661

Söndag och solen skiner. En dag som gjort för flygning, vilket klubbens medlemmar tycks ha tagit fasta på.

Själv gjorde jag sällskap ut till Sturup med Erik och Stefan, som jag kvällen innan hade sprungit Midnattsloppet tillsammans med. Kanske inte så mycket tillsammans med Stefan, eftersom han var lite drygt en minut snabbare än jag. Per kilometer. Erik skulle göra en utcheckningflygning och skriva tekniskt prov. Min och Stefans plan var att hänga lite med andra flygare på klubbdagen, käka lite korv och utbyta skrönor.

DSC_8660

Erik gjorde daglig tillsyn på LLP innan han drog ut den ur hangaren, stuvade in flyglärare och Stefan och gav sig iväg.

DSC_8665

Glädjande nog tömdes hangaren raskt på plan under förmiddagen och jag tror att alla planen var ute och luftades under dagen. En tom hangar är en bra hangar. Klubbkompisar dök upp och flera hade med sig familjen. Grillen gick varm och vi fick till och med besök av en livs levande flygledare som letat sig ner från tornet. På bilden nedan är det klubbens kassör med familj som undersöker GPD:

DSC_8663

Det blev inget fluget för min egen del, eftersom jag hade dottern med mig. Hon är i en ålder då hon utforskar den egna viljan och det är väldigt troligt att den viljan inte omfattar att sitta still i ett flygplan med hörselkåpor på. Däremot fick jag tillfälle att köpa ett par kartor över Danmark och Tyskland i den mycket trevliga pilotshoppen. Dessutom verkar det äntligen som det blir av med ett nytt kurstillfälle för den tekniska utbildningen på klubbens DA40.

Kommentera

Kategorier

