Skrivet av: Sven Wennerström | 4 april, 2013

Hej Sturup!

Malmö Airport

Sedan två månader tillbaka är jag åter igen bofast i Sverige efter tre års äventyr i USA. Som den uppmärksamme bloggläsaren minns, så var vi ett större sällskap som återvände än som gav sig iväg.

Numera bor vi i Malmö, i Västra Hamnen för att vara exakt, och har så smått kommit i ordning och fått vardagen att fungera.

Sturup Flygklubb

I allt bestyr ingick naturligtvis också att se sig om efter en flygklubb. Idag var jag och hälsade på hos Sturup Flygklubb ute på det som en gång hette Sturp, men numera heter Malmö Airport. Det som lockar med klubben är dels att de har ”rätt” plan – en PA-28-151, en PA-28R-201 och en DA-40. Den sistnämnda med G1000, höjdhållande autopilot och dieselmotor. Dels finns de på en riktig flygplats som man kan flyga från året runt (och dygnet runt också, för den delen).

Jag har fyllt i en medlemsansökan som väl kommer att behandlas ganska direkt av kanslisten. Efter det blir det att så snart som möjligt få till en tid med en flyglärare för lite avrostning och genomgång av Sturups procedurer och geografi. Jag har inte flugit PA-28 sedan San Diego-resan i oktober 2011 och över huvud taget inte flugit i Sverige sedan november (tror jag) 2009.

Responses

  1. Heja heja!

    • Sugen på en tur?

  2. Men då… tar du väl en tur till Linköping, va?

    • Självklart. Säg till när det är dags för uppflygning, så kommer jag uppflygande och ställer till oreda i Öschöta Kontwoll.

      • Naä! Uchaan, dä tösch jante.


Kommentera

Kategorier

