Skrivet av: Sven Wennerström | 2 maj, 2012

Ett par ord om att ha rätt

Flygbloggens lilla men envisa läsekrets har säkert uppmärksammat att jag vid ett par tillfällen har ondgjort mig över min flygplanslangare. Det har handlat om saker som att i smyg sälja flygplan som jag har bokat, bortslarvade papper och en liiite för hög prisnivå. Ni minns säkert också att jag funderat högt över att byta leverantör.

Well… det har jag ju då inte gjort. Det kan finnas flera skäl till det, men ska man vara helt ärlig (och man ska ju ofta det) så är nog den avgörande orsaken ett par tämligen väl begrovna tummar.

Nu har det dock blivit ändring på den saken. Jag har under ett par veckors tid försökt att boka en kärra, bara för att misslyckas kapitalt. Inte bara det, för varje gång jag loggat in i bokningssystemet har det funnits färre och färre flygplan att boka. Härom dagen fanns inte ett enda. Mina mail till företaget lämnades obesvarade och ingenstans i systemet står det att jag fråntagits mina previlegier.

Så jag åkte dit, fick tag på chefen och fick veta att de varken har uthyrningen eller skolverksamheten kvar. Sista planet såldes för ett par dagar sedan och nu är det bara charter i Sirrusar som gäller. På väg ut träffade jag på receptionisten, som fyllde i detaljerna med sådant som jag egentligen redan visste: flera år av usel ledning, ingen koll på varken bokföring eller flygplansböcker och som spiken i kistan ett par vansinniga Groupons som resulterade i brakförlust.

Så nu har jag (nästan) bytt leverantör. Jag bestämde mig för att vara kvar på Gaithersburg. Funderade en stund på ett företag som också kör C172:or, men bestämde mig för att det är dags för något nytt och valde en firma som kör PiperSport. Förutom att det ska bli kul med ett litet, lätt plan med spak, så är de avsevärt billigare än Cessnorna. På måndag – om vädret tillåtet – är det utcheckningsdags.

Responses

  1. Trist, men nu kan det bara bli bättre! (eller?)

    • Trist och trist… jag har inga sentimentala känslor och det var hög tid att byta leverantör. Även om jag kommer att sakna de nya, fräscha Cessnorna med G1000 och KAP 140-autopiloten så ser jag väldigt mycket fram mot att flyga PiperSport.


Kommentera

Kategorier

