Skrivet av: Sven Wennerström | 30 juni, 2011

Skitrolig navpunkt

Ibland stöter man på navpunkter i kartan som har lite roliga namn… Linn tipsade om några på sin avsomnade blogg och ett par ytterligare dök upp i kommentarerna. Själv hittade jag en precis bakom knuten, i det här fallet en VFR-navpunkt vid namn VPOOP.

Min teori är att Vpoop är den hastighet då ömtåliga passagerare på kort tid går från clean till dirty configuration.

För övrigt kan jag meddela att det är fantastiska dagar här i distriktet – på rätt sida 30 grader och (hör och häpna) alldeles normal, trevlig, torr luft istället för den vanliga, kladdiga, mättade luften. Det går att andas. Det går att gå längre än till bilen utan att förstöra sin personliga hygien. Och det går alldeles utmärkt att flyga, vilket jag gjort både igår och idag. Jag avslutar med en stämningsbild från Gaithersburg:

Responses

  1. […] mitt i korridoren använder man två fixpunkter – VPONX och (på bloggen tidigare nämnda) VPOOP. På baksidan av terminalkartan finns en planeringskarta och där föreslås 2 000 fot om man ska […]


Kommentera

Kategorier

