Skrivet av: Sven Wennerström | 8 april, 2010

Alfa Tango

Bilden är klickbar

Här kommer en snabb bild av kontrollpanelen i Alfa Tango, eller N911AT som den egentligen heter. Man får se till att komma ihåg att uttala siffrorna som niner-one-one och inte som den mer inarbetade frasen. När jag flög med United förra gången – och givetvis lyssnade på Channel 9 – hade vi ett plan i närheten som hette 711 som flygledarna ständigt kallade seven-eleven. Appropå inget.

Alfha Tango är ett gammalt hederligt plan, utan vare sig G1000 eller fancy insprutningsmotor. Dock utrustad med Garmin 430. Riktigt skönt att flyga dessutom och har motstått tidens tand bra.

Just nu verkar det vara god tillgång på plan hos firman jag hyr hos. Det finns fyra C172:or, två med G1000 och två utan. Dessutom ett par Cirrusar, som väl få bli nästa projekt att flyga in sig på när jag fått in lite fler amerikanska timmar under bältet.

Responses

  1. Nice! Och bra med mål för inflygningar :) Jag har precis flygit in mig på en Super Cub, så jag ska nog ta det lite lugnt ett tag nu ;) Härliga bilder! Känns det som hemma där borta eller är allt bak-å-fram?

    • Allt är bak och fram! Allmänflyget har hög status, det finns massor med bra fält som är öppna H24 och soppan är billig. Helt upp-och-nervända världen!

      • *drowling* Sverige borde ta efter, gärna billigare soppa, men främst fler fält!

  2. […] airside, morsade på några uniformerade businessjetpiloter och upptäckte att parkeringsrutan där Alpha Tango alltid står var tom. Vilket var märkligt, eftersom jag hade nyckeln i handen. Jag spanade lite […]

  3. Kollar igenom gamla inlägg och granskade bilden lite närmare, är det pong som visas i displayen?
    Tack för en superb blogg!

    • Tack för det!

      Det finns fler ”påskägg” i bilderna på bloggen. Bara att leta.

  4. […] Det blev ett par återseenden också. På hemvägen hamnade jag bakom gamla favoritkärran Alfa Tango (bilden ovan) i varvet, vars pilot tog ut vad som måste vara juni månads vidaste landningsvarv. […]


Kommentera

Kategorier

