Skrivet av: Sven Wennerström | 23 februari, 2010

G1000

Jag önskar jag kunde skriva en mer spännande uppdatering, men det har varit lite stiltje här efter det stora snöovädret. Nu är staden dock framskottad, men låga regnmoln gör det svårt att komma upp och flyga. Inte ens några roliga bilder har jag att bidra med :-(

Jag har dock varit på flygplatsen och träffat min nya flight instructor som ska checka ut mig på Cessnan med G1000. Hillary, som min f.i. heter, är ett energiknippe med såväl astronautdrömmar som pilot- och flygledarexamina från Daytona Beach och vi betade i rask takt av pappersarbetet och hann även med att köra ett pass med torrsim på G1000.

Den Cessna 172 som vi ska köra med är modernare än allt annat jag flugit. Förutom de majestätiska G1000-skärmarna döljer sig en insprutningsmotor under huven och det mesta av inredningen är onött. Saknas bara lite nybilsdoft, men sådant kan åtgärdas med en wunderbaum eller två. Återstår att se om kärran har lika mycket personlighet som Martin Olle

Responses

  1. Den stora gåtan: Varför Piper inte släppt en Archer IV med insprutningsmotor?

    Låg o sakta ;)

  2. Har du gått igenom motorstartproceduren än? Första gången var det klart förvirrande för mig och jag lyckades inte få igång skrotet. Det var dock en Cessna 177 av äldre årgång.

    • Nope, men jag antar att en fräsig insprutningsmotor från 2007 kommer att starta bara man tittar på den.

  3. Philip tog examen -92 på Embry-Riddle

    • Daytona Beach han också?

  4. Visst! Solbritt och jag besökte Philip där i mars när Solbritt fyllde 50. Vi var inne i några lokaler och kollade, minns inte riktigt hur de såg ut. Och flygfältet… Måste kolla på Google Earth… Jo jag ser var vi parkerade och byggnaderna. Jag tror inte det var sååå många flygplan som på den här bilden.


Kommentera

Kategorier

