Skrivet av: Sven Wennerström | 3 februari, 2010

Montgomery County Airpark

Infarten till Montgomery County Airpark ser inte mycket ut för världen. Faktum är att jag missade den första gången och irrade vidare längs Cessna Ave och Queenair Dr tills jag såg ett par propellrar sticka fram mellan husen. Fler än ett par visade det sig. På flygplatsen stod säkert 75 mindre plan parkerade och det verkar finnas hangarplatser för nästan lika många.

Väl på plats snackade jag med chefspiloten Patric, vi gick igenom min flygdagbok och han presenterade flottan. Fräscha plan, mestadels Cessnor, med såväl vanliga klockor som G1000. Priserna börjar på drygt $100 i timmen upp till strax över $200 om man vill flyga multi engine. Rabattsystem om man köper i block om 10 timmar.

Tidigare har jag enbart flugit PA28, men det verkar väl som om det här är ett utmärkt tillfälle att flyga in sig på såväl Cessnan som på G1000. Innan vi skildes åt blev jag lovad att en instruktör skulle höra av sig och boka tid för en kontrollflygning, förhoppnignsvis redan denna vecka. På vägen ut passade jag på att norpa ett ex av Maryland Airport Directory – tänk Svenska Flygfält, fast gratis (och ärligt talat mycket fulare).

Kommentera

Kategorier

