Skrivet av: Sven Wennerström | 19 december, 2008

Dålig flygkarma

uselt-vader1

Utsikt mot Bromma flygplats från fönstret i mitt arbetsrum hemma. I vanliga fall ett utmärkt ställe att spana på flygplan: småkärror som svänger vänster mot Svartsjö, Malmö Aviations RJ100 på flack glidbana för att landa och businessjets som stiger fortare än allt annat. Dock inte idag. Idag syns ingenting.

Flygvädret för Bromma säger 17005KT 8000 -DZ BR OVC004 04/04 Q1007 RERA 1229//67, vilket i korthet betyder att småpiloter som jag gör bäst i att hålla sig hemma. Det var mer än en månad sedan jag flög, alla lektioner har ställts in på grund av det usla vädret. Kanske blir det bättre i Januari, för säkerhets skull har jag varit frikostig med mitt namn i januariliggaren för Filip Zäta.

Kommentera

Kategorier

